Sprzedaż lodów – pomysł na sezonowy biznes

tajskie lody

Biznes sezonowy może wydawać się mało opłacalny, tymczasem przynosi on szereg korzyści. Wiele osób decyduje się na otwarcie budki, w której prowadzona jest sprzedaż lodów w okresie letnim. Wbrew pozorom nie jest to skomplikowane przedsięwzięcie i nie wymaga doświadczenia gastronomicznego. Jednak niezbędny jest zakup lub wynajem odpowiedniego sprzętu, przeszkolenie z obsługi urządzeń oraz wybranie właściwej lokalizacji.

Jakie urządzenia muszą znaleźć się w sezonowej lodziarni?

Podczas sezonu letniego w wielu miejscach można spotkać liczne sezonowe biznesy, zajmujące się sprzedażą lodów. „Wybicie się” na rynku może być więc trudne. Z reguły ludzi przyciąga wyrobiona marka lub bogata oferta. Otwierając nowy biznes pozostaje drugie rozwiązanie. Lodziarnia powinna być wyposażona w wiele różnych sprzętów, np.:

  • maszyny do lodów tradycyjnych, włoskich, czy amerykańskich;
  • wydajny system chłodniczy- zamrażarki, witryny mroźnicze, klimatyzacja itp.;
  • blender lub mikser.

Nie jest to oczywiście wszystko. Należy też zaopatrzyć się w niezbędne dodatki, takie jak: kubeczki, wafelki, sztućce, serwetki, różne rodzaje posypek, polew i innych dodatków.

Gdzie postawić budkę z lodami?

Sprzedaż lodów to dochodowe zajęcie w sezonie letnim. Przeciętnie może trwać od 3 do 5 miesięcy. Osoba, która ma możliwość otwarcie biznesu w miejscu turystycznym, np. nad morzem, jeziorem, czy w górach, może powiedzieć, że wygrała. Jednak budki z lodami przyciągają nie tylko turystów. Miejsca spotkań, odpoczynku, czy rodzinnego spędzania czasu, np. okolice placów zabaw, czy deptaków, to także odpowiednie lokalizacje dla otwarcia sezonowego biznesu. Wiele osób chętnie schłodzi się gałką lodów. Zależnie od możliwość lodziarnie można otworzyć w przystosowanym aucie, osobnym budynku, czy wynajmowanym lokalu.

 

Wróć do bloga